THANK YOU FOLLOWERS !

Sunday, October 9, 2011

Rela serabutkan otak demi kawan - kawan

Selamat pagi kepada warga Malaysia...


Satu jam kot aku duk tengok lappy aku macam orang bodoh. Pending gila kot otak aku malam nie. hahaha... Okey ! aku start sekarang. Entry simple cuma aku perlu perah otak juga laah...

Kehidupan jauh merentasi gunung ganang memang memeningkan kepala otak. Dugaan bercampur aduk sungguh penat nak diselesaikan. Assignment pulak fuhh boleh buat tersimpul saraf tunjang otak. Fikirkan hati kawan - kawan pun satu. Nak kene dodoikan elok - elok seperti memberi kasih sayang terhadap bayi. Nama pun bayi memang kene layan macam orang tak matang kot. Tapi tak apa, Hati kawan - kawan tetap aku jaga rapi. Aku simpan baik - baik dendam aku. Aku jaga mulut aku supaya dilihat sopan walaupun ianya hipokrit.
Kisah silam dan kisah baru tetap ia terbenam jauh kedalam jasad tubuh aku. Biarkan sifat - sifat hakiki itu dirahsiakan dipohon - pohon rindu dan sayang. Fuhhh... memang aku pernah timbul rasa sayang terhadap si bunga nie tetapi boleh dikatakan cuma mainan perasaan laa kot. Gila bayang menguasai akal dan mata pula melepaskan tanggungjawabnya untuk lebih rela melihat orang lain bahagia. Mungkin ada cara lain aku untuk mengatasi. Tidak pernah sama sekali aku menyimpan hasrat jauh terpesong terhadap gadis yang pernah aku simpan kasih sayang terhadapnya. Ye... Memang ianya sukar nak diluputkan dari sel - sel otak. Tetapi sampai bila perasaan aku perlu ada "pantang melihat perempuan yang aku suka" lalu kejar penuh berharap ianya memberi harapan kepada jiwa aku yang sunyi sepi. 

"AWAK, saya tak pernah sama sekali berkata kita putus kawan. Kita kawan macam biasa tau."

"AWAK, saya minta maaf jika saya buat awak hilang focus dalam kelas sebab kawan - kawan gelakkan awak tau".

Susah mana sekali pun ! kawan - kawan jangan lupa. Kawan - kawan penting beb ! kawan - kawan laah dapat memberi sinar inspirasi kepada kita. Tetapi kena pandai memilih kawan. Jangan tersilap langkah kelembah sibujang senang.




Assalamualaikum. Salam Ukhuwah.

No comments:

Post a Comment