THANK YOU FOLLOWERS !

Thursday, March 24, 2011

Rezeki dan Decided !

Alhamdulillah. akhirnya aku dapat lagi enterview disebuah syarikat Airconditon. Dalam masa yang sama jugaaku dapat offer untuk handle sebuah syarikat WAFA RESOURCES. Terima kasih kepada-MU yang Allah kerana memurahkan rezeki kepada hamba-Mu ini.

PAPA : Wa, mu taknak buat kerja sendiri ke??
aku : Nak jugak. Tapi modal takde.
PAPA : Takpa. itu tak kisah.PAPA carikan modal dan pejabat PAPA yang lama ada lagi.
aku : Ye ke nie PAPA?
PAPA : Ye laa. tapi wa kena carikan kawan wa yang dapat keje dengan wa dan bantu wa.
aku : Okey PAPA ! terima kasih banyak banyak. nanti wa fikirkan.

Kena je ayat kat terus rasa gembira. senyum sorang pun ada sekali. Tapi mampukah aku bekerja dan menguruskan busines ini sampai syarikat itu berjaya??. Dua perkara aku perlu fikirkan sekarang. Pertama, aku telah pun apply disebuah kolej untuk Diploma Refregerant And Aircondition dan mungkin aku akan ke intake July.Keduanya, aku perlu buat decide yang terbaik untuk aku dan family aku iaitu berkerja ataupun study. Umei aku cakap seelok eloknya aku berkerja sebelum sambung study. Mungkin betul katanya.


Rezeki ada dimana mana. Yang penting usaha dan bertawakal.

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah.

karakter PAPA didalam entry ini adalah ayah kepada cousin aku.



No comments:

Post a Comment