THANK YOU FOLLOWERS !

Sunday, June 26, 2011

Selamat datang ke dunia NIGHTWALKER !

Minta maaf kawan - kawan. Aku lama laa jugak tak ambil tahu pasal blog aku nieh. Tak silap aku mungkin sudah dua minggu aku biarkan blog aku nie. Mungkin korang hairan kenapa aku dah tukar Header aku dari " BERMULA DAN BERAKHIR" kepada " NIGHTWALKER". Binggung apabila aku tak dapat tukar URL. Siapa - siapa boleh ajarkan tak? hehehe !


Aku ambil Header Nightwalker ini sebenarnya dari sebuah band K.Terengganu. Genre yang diorang main mungkin ramai boleh terima dan ramai tak boleh terima. hahahaha. Sinopsis band nie dinamakan Nightwalker adalah kerana mereka selalu keluar lewat malam sambil bustkin dimana - mana sahaja. Oleh kerana aku selalu ikut diorang diseketika dahulu keluar lewat malam dan melepak sama - sama aku dapat idea bodoh ini dengan menukarkan header blog aku. Jikalau korang perasan semua entry - entry aku diupdate di tengah malam. Memandangkan kepala aku okey ketika lewat malam laah terjadinya entry - entry dalam blog nie.






Apakata aku kongsi sikit tentang bermulanya minat aku terhadap group underground nieh. Dizaman aku pra matang dimana aku berumur 15 tahun mula berkawan dengan Afiq(The Yakkub) , Naqiu(superzealous) dan Amad(Critic Explosion). Aku selalu ikut diorang jamming disebuah studio area K.Terengganu walau sanggup ponteng class petang disekolah. Buat pertama kalinya aku layan lagu - lagu A.C.A.B , Alkaline trio dan MCR.






Sehingga aku berumur dalam linkungan 17 tahun aku mula berkawan dengan seorang budak punk iaitu Achik(The Strider, Nightwalker). Berkenalan melalui myspace dan mula ikut beliau keluar makan dan lepak. Sambil lepak beliau banyak  mencerita tentang GIG. Sejurus itu aku dapat mengambarkan suasana didalam satu dewan yang ramai peminat - peminat muzik underground nieh. Dengan itu juga aku tak pernah tinggal walau satu gig pun yang berlangsung di area K.Terengganu. Melalui mamat nie juga aku mula berminat dan menemui jiwa aku iaitu layan lagu - lagu ciptaan kawan - kawannya sendiri. Alunan bunyi gitar dan drum sungguh menusuk kalbu kepada peminat - peminat muzik underground. Walaupun underground scene ini banyak cabang iaitu punk, metal core, hardcore, alternatif dan banyak lagi. Aku tetap support semua lagu - lagu yang diketegorikan muzik underground. Rawwwwwrkkkk!  \m/



Kata - kata semangat : Go Nightwalker Go... ! kakakakakaka !

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah.

2 comments:

  1. wahh..tak kisahlah genre apapun, asalkan matwa suka, CN sokong dari belakang..go nightwalker go!! waalaikumsalam :)

    ReplyDelete
  2. ahahahahha ! terbaikk CN ! hehehe !

    ReplyDelete