THANK YOU FOLLOWERS !

Monday, July 25, 2011

Career di UniKL

Assalamualaikum. Perghh. lama aku tidurkan blog aku tanpa belas kasihan. Maklum sajalah aku sudah mula menjadi budak nerd. zzz


Perjalanan yang memakan masa selama 16 jam dari Terengganu ke Kajang dan berakhir ke kulim. Kini aku berada di University Kuala Lumpur Spanish Institute untuk menambah ilmu didalam bidang Diploma In Engineering Production selama tiga tahun. Alhamdulillah, aku mula menjumpai suasana belajar hidup berdikari apabila berada ditempat jauh dari keluarga. Sekali lagi aku bersyukur kerana berjaya merapatkan silaturahim aku bersama kawan - kawan yang tidak aku kenal sebelum ini baru 2 minggu aku berada disini.





Hari ini aku dapat jugak timetable aku untuk semester 1. Bosan aku meng'klik refresh Ecitie.

Kenapa aku terlalu mengharapkan UniKL? 

Satu anjakan jauh kerana aku mengharapkan dapat menyambung diploma didalam career aku sebagai aircondtioner ke UniKL MFI tetapi aku lost dari application diMFI dan lalu aku dapat belajar course baru dan future baru. Kenapa future baru? Career aku sebelum ini mengambil masa selama 1 tahun 3 bulan untuk dapatkan sijil juruteknik airconditioner berakhir dengan kegagalan untuk menyambung diploma didalam course aircondition.

Ada beberapa sebab aku akan nyatakan. Pertama : sistem pembelajaran 40% teori dan 60% praktikal. Kedua : aku terlalu minat tentang kemahiran. Apa jenis course sekalipun mengenai kemahiran aku minat. Ketiga : UniKL adalah satu universiti yang under MARA. Keempat : Yuran lebih jauh murah di antara kolej - kolej swasta. okey cun !

Kalau anda mahu tahu lebih lanjut tentang  boleh try apply UniKL dan cari course yang sesuai dengan anda. UniKL bukan saja berada di Kuala Lumpur malahan ada 13 cawangan. Kalau nak tahu try asking Mr/Mrs google !

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah.

2 comments:

  1. nerd?? err macam typing error je tu.. CN pun mara jugak :) err tahniah kerana telah berjaya menghabiskan sesi orentasi :) 16 jam?? boleh ulang alik australia dah tu... good luck :)

    ReplyDelete