THANK YOU FOLLOWERS !

Sunday, February 6, 2011

Maintanance Air Condition di Pulau Kapas

3 / 2 baru2 nie aku dapat call dari sebuah syarikat Kapas Island..mengacau jee aku tgh syok tidow..grr !



Staff : nie Ahm Syazwan ke??
aku : ye saye ...sape nieh?
Staff : saye dari Syarikat Kapas Island..untuk pngetahuan awk..esok bleh xdatang ke pejabat untuk interview??
aku : owhh..okey2..dimane pejabat ??pukul berape??
Staff : BLA BLA BLA..
aku : okey !Selamat tahun baru cina..hahaha !

ari interview 

Boss : Ahm Syazwan?
aku : ye saye che..
Boss : awk sanggup xkerja dipulau kapas sebagai Maintanance Aircondition
aku : ye saye sanggup che..
Boss : ooo..okey2..cam nie.. BLA BLA BLA ..gaji rm 500 sebulan..klo awk nk cri duit lebih buat keje part time sane..banyak keje2 part time sane..
aku : ooo..okey che..saye perlu tanye ibunda saye dahulu sbelum saye pergi sane che..nk mintak restu..hahaa..lagipun saye xabik tahu sangat pasal gaji nieh chik..saye cume nk cri pengalam kerjanye dahulu..
andai kte saye dh ade diploma baru laa saye akan abik tahu psl gaji2 nieh..
Boss : seronok berbual dengan awk Ahm Syazwan..cam nie..klo awk setuju..datang pejabat saye pade 5 / 2..8.30 a.m..okey?
aku : okey BOSS !...terima kasih... 


pade keesokkannye aku pergi laa..bgs laa bos syarikat 2 org melayu..hahaha !aku ingatkan cina..tpi aku peliknye bos 2 mcm desak je aku keje dgn dye...hahahaa !dye cerite laa jgk psl gaji..hahaha !kelakar gile beb !RM500 sebulan...woit !xyah bagi banyak laa klo dh kedekut 2..hahaha !aku bukan nk sgt gaji2 nieh..aku nk pengalaman dulu laa...

masalah pertama 

aku perlu abik sijil sementara dan result final exam pade ari ahad

masalah kedua

aku perlu apply disebuah kolej secepat mungkin..

masalah ketiga

xnk aku cari pengalaman jauh2..hahaha !

masalah keempat

kat pulau bosan yang teramat2 sangat...aku dapat rasai laah..

masalah kelima

aku takut dengan nafsu syaitoonn aku berleluasa disane nanti..maklum laah..kedatangan pelancong2 asing..arak,sexuality dan sebagainye..hahahahaha !


masalah keenam


nk jage kulit..hahaha !aku nieh suke main panas...apatah lgi klo duk kt pulau ouh..hahha !comfirm mandi air laut kan..pas2 berjemur mcm omputih dalam cerite ouh..kakaka !xnk kulit aku hitam dari hitam sekarang !kakaka !

kukuh x keenam enam alasan aku??kakakaka !yg sebenarnye aku xnk job 2 !hahahaa !ramai yg cakap...keje kt pulau best gile !xpee laah...nnti aku dah ade diploma aku cri laa keje kt pulau..hahaha !

Ntah ape2 aku membebel nieh..hahaha !aku dh mengantukk..paham2 je laah..okey laah !aku chaww luu !Assalamulaikum..salam ukhuwah..

8 comments: