THANK YOU FOLLOWERS !

Monday, April 25, 2011

Moderm Streamyx Rosak

Aku diterpedaya oleh mak aku sendiri ??. Waahh. Seronok beb. satu minggu aku tak dapat connect aku punya streamyx. Tension sampai nak gila kot. Aku ingatkan mak aku dah potong line streamyx rupa - rupanya moderm rosak. Adoii.

Pagi tadi technician telekom serbu rumah aku. kacau aku tidur pulak tuh. Aku hairan jugak sebenarnya dah potong talian streamyx kenapa nak mai rumah aku semata - mata nak tukar moderm. 

Aku : kenape pulak nieh?
Mak : umei tak potong line streamyx sebenarnya. Moderm kot yang rosak.
Aku : laaa. kenape tak bagitahu awal - awal.


Selama 7 tahun aku pengguna streamyx dah berapa banyak kali moderm nie rosak. sampai sekarang aku duk fikirk apa kelemahan si moderm ADSL / ZTE nie. Aku tanya technician Telekom tapi sedih mereka sendiri pun masih tak tahu.

Kenapa aku pilih streamyx ??

Tak hairan laa mak ayah belikan laptop untuk anak - anak mereka pada umur lingkungan 7 tahun ke atas. Sama juga dengan aku pada umur 13 tahun dah ada komputer dan dilengkapi internet. Masa itu juga aku baru dapat kenal apa itu internet dan streamyx. Oleh kerana kerana mak aku seorang staff Telekom dia dapat potongan harga yang berpatutan jika melanggani streamyx. Dengan itu aku bersyukur laa berada dibandar kerana mudah untuk dapatkan talian internet. Aku syor kepada pihak streamyx untuk memberi keutamaan juga kepada rakyat malaysia yang tinggal di pendalaman.

Kehebatan talian internet 

Tak peduli laa anda melanggani talian internet walau apa sekali pun. Yang penting guna laa internet sebagai mengisi masa lapang anda. Ada yang berblogging , facebook , twitter dan banyak lagi. Mungkin adanya internet dirumah dapat mengatasi masalah sosial yang terlampau seperti merempit dan gangsterism.

nasib baik aku letih berfutsal. Kalau tak penat comfirm panjang lagi nieh !

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah

No comments:

Post a Comment