THANK YOU FOLLOWERS !

Thursday, December 23, 2010

kelakuan apabila musim hujan..

semalam..KRT Jiran muda kampung aku ade ckp..esok kul 10 pgi comfirm dh ade kt mjlis Assyura....xpaham lagi ke..nie kan musim hujan..cam ane nk masak..adoii...

Bosan aku duk rumah klo cuaca nie mmnjang sampai ke pagi esok...tpi ye laah kan..hujan 2 rahmat..klo xhujan mntk nk hujan..haaaa !abik ko!.hahahaa !

location - zoo negara
masa - 2 p.m

Untuk mengisi perut lapar aku tgh ari nieh aku nk update skit pasal kepercayaan msyarakat melayu sekarang...anda percaye atau tidak itu terpulang anda...mungkin betul fakta2 nie...dan mungkin salah..hahahaa !jom !kte kongsi same2..

apebile anda demam atau sakit tenat dan didatangi kupu kupu dipercayai bahawe kehidupan anda xkan lme lagi..hahahaa !

kalo kumbang atau bellang pelesit masuk kerumah anda dipercayai ade bende mistik yang xelok bertandang dirumah anda...

klo kucing anda melintas jalan dipercayai anda akan bertemu kawan dispnjang perjalanan...

klo serangge kelkatu naik mnghurungi lampu..maka menandakan berlakunye banjir...

klo biawah melintas jalan maka anda bersedialah menanggung beban..

Jika anjing menyalak lame ditengah malam..maka adanye makhluk halus berkeliaran..

jikalau trdengr suare burung hantu atau gagak hitam di tengh malam maka itu dimenandakan musibah akan menimpa diri anda..

Kepercayaan semua nie xsemestinye betul...ramai yg mengagap semuanya tahayul..kte sebagai umat Islam patut berserah atau bertawakal kepade Allah swt..

No comments:

Post a Comment